Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

Jydpepotten A/S
CVR nr. 27352375
Bredgade 27-33, 7400 Herning
webshop@jydepotten.dk
+45 97121665


Betaling

Vi modtager følgende betalingsformer:

Dankort
Visa
Mastercard
Viabill - Læs mere her
Kontant betaling (kun i butik)


Levering

Afhentning i butik
Til afhentningssted eller posthus.
Levering på hjemme/erhvervs adresse
Levering til udlandet beregnes efter gældende tarif.


Når varen sendes af sted, modtager du en mail med et tracking nummer, hvorved der er mulighed for at følge din pakke på rejsen. Ved levering til pakkeshops vil der blive sendt en mail fra Post Nord, når pakken er klar til afhentning på det valgte sted.
Se: http://www.postnord.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx
*Jydepotten kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord.

Leveringstid

Vi levere indenfor 1-2 hverdage, ved ordre modtaget inden kl. 15, forsøger vi at sende samme dag.
Ved bestilling fredag inden kl. 14, modtager du din ordre lørdag. (I forbindelse med tilbud/udsalg og ferieperioder, kan der påregnes længere leveringstid.)

Priser på levering
Jydepotten levere gratis i Danmark med Post Nord, til nærmeste pakkeshop/posthus. Dog med undtagelser, se nedenstående.


Gratis fragt: Til afhentningssted og posthus
Levering på hjemme/erhvervs adresse: 30 kr.
Levering til udlandet beregnes efter gældende tarif.

Private forsendelser, sendes som forsikret pakkepost med Post Nord. Afhenter du ikke din pakke inden for tiden eller nægter du modtagelsen af pakken, modregner vi retur fragten.


Værd at vide:

Når varen sendes af sted vil der blive sendt en mail med tracking nummer, hvorved der er mulighed for at følge din pakke på rejsen. Ved levering til pakkeshops vil der blive sendt en mail advisering fra Post Nord, når pakken er klar til afhentning på det valgte sted.
Se: http://www.postnord.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx
Jydepotten kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord. Yderlig tages der forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Jydepottens leverandører.
I forbindelse med tilbud/udsalg og ferie/helligdage, kan der påregnes længere leveringstid.


Returret


Når du handler på Jydepotten har du har 14 dags returret. Din fortrydelsesfrist starter, den dag du har modtaget din pakke. Hvis du har fortrudt dit køb, har du 14 dage til at meddele os, at du har fortrudt købet og derefter sender varen retur, senest 14 dage efter købet.

Vigtigt:
Varen byttes kun når mærkaten stadig sidder i og at varen er intakt. Varen må ikke være brugt. Dette sikrer dig som kunde, at du altid modtager en vare som er ubrugt.
Du har det fulde ansvar for de returnerende varer, indtil de er tilbage hos Jydepotten. Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til Jydepotten. Husk derfor altid, at sende med track and trace, så pakken kan spores.



Returnering af varer:

Når du skal returner en vare, skal den sendes til vores adresse eller afleveres i vores butik. Vi acceptere ikke ordrer der sendes til posthus eller afhentningssted. Alle varer, der returneres skal være forsvarligt indpakket.
I forbindelse med en returnering bedes du udfylde returformularen som er vedlagt i din ordre.

Husk at tildække eller fjerne den oprindelig forsendelses label samt gamle stregekoder fra pakken.
Hvis du skal returner sko, skal de sende i original sko æske. Sko æsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, de skal være pakket ind.
Husk at originalkvitteringen eller en kopi af original kvittering, skal vedlægges samt returseddel ellers bliver returneringen afvist.

Returnering sker på købers ansvar og for købers regning.

Varer der returneres pr efterkrav eller sendes uden porto, nægter Jydepotten at modtage.


Ombytning af varer

Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnere varen og lave en ny ordre via webshoppen. Det sikrer, at den ønskede størrelse ikke i mellemtiden er udsolgt. Når du skal varen retur til os, foregår det på samme måde som en alm. returnering. Returformularen er vedlagt i din pakke, hvor det eneste du skal gøre er at udfylde den og sende med din vare.
Du har også mulighed for at ombytte dine varer i butikken. Her finder vores adresse og åbningstider.


Tilbage betaling af penge:


Når vi modtager returvaren, refunderer vi automatisk pengene til dit kort/konto, der er blevet brugt ved købet og kan ses på din bankkonto efter 1-3 hverdage fra overførslen finder sted.


Reklamationsret:

Som forbruger har du 2 års reklamationsret ved fejl på varen, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug, forkert vask eller slidtage.

I forhold til købeloven har du to måneder til at reagere på fejl og mangel på en vare. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.


Hvordan reklamere jeg over en vare?

Hvis du skal reklamere over en vare, skal det hurtigst muligt meddeles til Jydepotten pr. telefon eller mail. I din pakke finder du vores returformular, som du bedes udfylde og vedlægge med din vare. På returformularen bedes du skrive hvad og hvor fejlen er, samt oplyse dine kontakt oplysninger. I forbindelse med reklamationer, vil Jydepotten betale for returportoen. Derfor sender vi dig en retur label pr. mail.


Husk: Vedlæg original kvittering eller kopi heraf. (Reklamationer uden original kvittering eller kopi heraf vil blive afvist.)


Varen returneres til:

Jydepotten
Bredgade 27 – 33
7400 Herning
Mærket: Webshop

Værd at vide:

Reklamationstiden kan variere, dette skyldes at varen skal sendes til firmaet, hvor de skal have mulighed for at udbedre skaden/manglen.
  • Varer der returneres pr efterkrav eller sendes uden porto, nægter Jydepotten at modtage.
  • Inden returnering af reklamation, ret henvendelse til Jydepotten for nærmere aftale.
Du har det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er tilbage hos Jydepotten. Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til Jydepotten. Husk derfor altid, at sende med Track and Trace, så pakken kan spores.


Klage:

Ønsker du at klage bedes du kontakt os direkte så vi kan finde en løsning.

Ring på +45 97121665

Eller send en mail til webshop@jydepotten.dk