Reklamation


Som forbruger har du 2 års reklamationsret ved fejl på varen, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug, forkert vask eller slidtage.

I forhold til købeloven har du to måneder til at reagere på fejl og mangel på en vare. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

Hvordan reklamerer jeg over en vare?


Hvis du skal reklamere over en vare, skal det hurtigst muligt meddeles til Jydepotten pr. telefon eller mail.
I forbindelse med reklamationer, vil Jydepotten betale for returportoen. Derfor sender vi dig en retur label pr. mail.
Du bedes udfylde vores returformular og vedlægge den returneringen. På returformularen bedes du skrive hvad og hvor fejlen er.

Husk: Vedlæg original kvittering eller kopi heraf. (Reklamationer uden original kvittering eller kopi heraf vil blive afvist.)

Varen returneres til:

Jydepotten
Bredgade 27 – 33
7400 Herning
Mærket: Webshop

Værd at vide:


  • Reklamationstiden kan variere, dette skyldes at varen skal sendes til firmaet, hvor de skal have mulighed for at udbedre skaden/manglen.
  • Varer der returneres pr efterkrav eller sendes uden porto, nægter Jydepotten at modtage.
  • Inden returnering af reklamation, ret henvendelse til Jydepotten for nærmere aftale. Du har det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er tilbage hos Jydepotten. Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til Jydepotten. Husk derfor altid, at sende med track and trace, så pakken kan spores.



Spørgsmål? Kontakt os på:


Tlf. 97 12 16 65 (3)
E-mail: webshop@jydepotten.dk